پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

بازدیدها: 28

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

شرکت مهندسی فراب تدبیر تصفیه از جمله شرکت های تخصصی در حوضه مشاوره،طراحی و اجرای سیستم های تصفیۀ آب و فاضلاب در ایران است. این شرکت با تجربه و سابقه طولانی به پاس همکاری با کارشناسان و تکنسین های این حوزه و به کار گیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته توانسته در بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک داخلی نقش مهمی ایفا کند و به  یکی از قدیمی ترین و بزرگترین واحدهای تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب کشور معرفی شود.

از جمله خدمات شرکت مهندسی ما طراحی و تولید انواع پکیج تصفیه فاضلاب، پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی، تامین کالا و تجهیزات تصفیه آب صنعتی و دیگر خدمات در این زمینه و تولید مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب می باشد.

جهت دریافت قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی – انسانی، مشخصات فنی و ظرفیت های مختلف این دستگاه ها با متخصصین شرکت ما مشاوره رایگان داشته باشید.

026-33412707

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی (بهداشتی) که از انواع پرکاربرد پکیج های تصفیه فاضلاب در ایران است، در واقع مخزن فلزی، بتنی یا پلی اتیلنی می باشد که با روش های متعدد اثر آلاینده های موجود در پساب های مجتمع های مسکونی، کمپ های آموزشی و غیره را قبل از ورود به طبیعت کاهش می دهد. این تجهیزات شرایطی را فراهم می کنند تا پساب (فاضلاب) تصفیه شده مجدد در سایر صنایع قابل استفادهباشد. و همچنین از شیوع بیماری های واگیردار انسان و حیوان و پرندگان نیز جلوگیری خواهد کرد. فرآب تدبیر، شرکت سازنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته (فلزی، بتنی وپلی اتیلن) و تجهیزات تصفیه فاضلاب  مطابق با استانداردها و تکنولوژی روز دنیا می باشد. با ما همراه باشید تا به ویژگی ها، نحوه عملکرد، کاربردها، مزایا و معایب و قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ایرانی بپردازیم.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست؟

به کلیه فاضلاب های تولید شده در سرویسهای بهداشتی، شستشوی ظروف، استحمام، شستشوی سطوح و لباسشویی فاضلاب بهداشتی یا انسانی گفته میشود. مهم ترین ویژگی این فاضلاب ها حجم بسیار بالای مواد شوینده بوده و ورود مستقیم آنها به طبیعت نه تنها باعث آلوده شدن آن میشود، بلکه حجم بسیار زیادی از آب ها را هدر می دهد. با توجه به وجود بحران خشکسالی و کم آبی در ایران و سایر کشورها، تصفیه فاضلاب های بهداشتی اهمیت زیادی پیدا نموده و شیوه های مختلفی برای افزایش کیفیت و استفاده مجدد آنها ارائه شده است.

این پکیج یک سیستم تصفیه فاضلاب کوچک است که در محل‌هایی مانند خانه‌ها، ویلاها، کلوب‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، و… استفاده می‌شود. این سیستم‌ها شامل تجهیزات و دستگاه‌هایی هستند که فاضلاب را در مرحله اول از طریق یک چاه جمع‌آوری شده، سپس به داخل مخزن پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی منتقل می‌شود.

در مخزن پکیج ، فاضلاب با استفاده از روش‌های مختلفی مانند فیلتراسیون، اکسیداسیون، فعال‌سازی، انجماد و… تصفیه می‌شود و به آب پاک تبدیل می‌شود. سپس آب پاک به طور مستقیم به محیط زیست دفع می‌شود یا برای مصارف مختلفی مانند آبیاری، شستشو یا سایر مصارف غیر قابل شرب استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از پکیج فاضلاب انسانی و بهداشتی:

محصولات حوزه تصفیه آب و فاضلاب شرکت مهندسی فرآب تدبیر تصفیه در محیط‌های صنعتی، نظامی و مسکونی متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. اصلی‌ترین دلیل این استقبال، مزایا و ویژگی‌های مثبت و منحصر به‌فردی است که در این پکیج های تصفیه از جمله  پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین مزایای استفاده از این پکیج هاعبارتند از:

  • برخورداری از کارایی لازم در تصفیه انواع فاضلاب‌ بر اساس طراحی مناسب آن
  • داشتن کلیه واحدها و سیستم‌های مورد نیاز تصفیه و عدم نیاز به هرگونه لوازم جانبی برای انجام عملیات تصفیه
  • اشغال فضای کمتر و امکان تغییر ابعادی بر اساس شرایط محل نصب
  • قابلیت حمل از کارگاه ساخت به محل نصب پکیج
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
  • قابلیت ارتقاء با توجه به تغییرات شرایط محیط و تصفیه‌خانه
  • مصرف انرژی پایین
  • کم‌جا بودن ( به دلیل طراحی خاص و ویژه آن)

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب

به همه ما روشن است که با افزایش روز افزون جمعیت در دنیا و همچنین کشور ایران، نیاز به مدیریت منابع آبی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد. برای جبران کمبود منابع آبی، در اغلب کشورهای جهان اول از سال‌های قبل، سازمان‌های مدیریت زیست و دولت‌های آنها بیشتر به اهمیت و نیاز به استفاده از سیستم‌های تصفیه فاضلاب و بازیابی و استفاده بهینه‌تر از فاضلاب‌ها و پساب‌های تولیدی در صنایع و همچنین مصارف خانگی پی برده‌اند. در ایران نیز در سال‌های اخیر، اقداماتی در جهت ایجاد شبکه‌های تصفیه فاضلاب در شهرهای بزرگ انجام شده است.

شرکت فرآب تدبیر، با استفاده از توانمندی های متخصصان خود، در سالهای اخیر در زمینه تولید انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی، سیستم های تصفیه فاضلاب هتل ها و مجتمع های مسکونی، تصفیه فاضلاب بیمارستان ها و … فعالیت داشته است و پروژه های متعددی را در شهرهای مختلف کشور اجرا نموده است.

ایجاد پکیج‌هایی که در توسعه محله‌های مسکونی بدون دسترسی به شبکه فاضلاب اصلی نقش حیاتی ایفا می‌کنند امری بسیار حیاتی است. انواع سیستم‌ها و پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی برای مناطق مسکونی در تغییرات جدید در صنعت مسکن نه تنها باید در دوره طولانی مدت قابل کنترل و پایدار باشند، بلکه باید از نظر بهره‌وری، نگهداری و کاهش اثرات زیست محیطی نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

جنس پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

جنس پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی اغلب فلزی است، اما می تواند کامپوزیتی یا پلی اتیلنی باشد. هریک از این پکیج ها دارای ویژگی های مثبت و معایبی هستند که باتوجه به هر پروژه یکی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

1- پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی فلزی

به دلیل قرار گرفتن این پکیج ها در محیط های روباز و احتمال برخورد ضربه و فشار به آنها، بدنه آنها فلزی می باشد. پکیج فلزی فاضلاب بهداشتی باید از موادی تهیه شود که در برابر تماس با مواد خورنده بتواند مقاومت کافی را داشته باشد. در غیر این صورت به مرور مواد خورنده و اسیدی درون فاضلاب منجر به خوردگی جداره پکیج خواهد شد. در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ایرانی و خارجی جنس فلزات به کار رفته در مخزن اهمیت زیادی داشته و نمونه های ارزان قیمت کیفیت مطلوبی ندارند.

2- پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته

یکی از اصلی ترین دلایل برای استفاده زیاد از پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی به جای ساخت حوضچه ها تصفیه، نصب و راه اندازی آسان و پیش ساخته بودن آنها می باشد. منظور از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته این است که در کارخانه تمام اجزای مورد نیاز در داخل بدنه فلزی قرار گرفته و به صورت مخزن کاملا بسته پس از حمل و جا به جایی در محیط مورد نظر قرار میگیرد. پیش ساخته بودن این پکیج ها باعث میشود نصب و راه اندازی در زمان کوتاهی انجام شود و قابل جا به جایی به محل های جدید نیز هستند.

مراحل پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

روش تصفیه فاضلاب بهداشتی

آب های مصرف شده در بخش های مختلف منازل مسکونی به مرور با مواد شوینده، تکه های باقی مانده مواد غذایی در آشپزخانه و غیره آلوده میشود. به همین دلیل لازم است برای حذف هر یک از آلاینده ها روش های متفاوتی در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه از پساب خروجی چه استفاده ای خواهد شد و منبع پذیرنده پساب کجاست و همچنین شاخصهای مهمی که باید در حد استاندارد محیط زیست باشد، از فرایندهای متفاوتی در طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ایرانی و خارجی استفاده می گردد.

بدون در نظر گرفتن جزئیات و تفاوت های موجود در هر یک از روش های تصفیه، مراحل و روش های تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی پیش ساخته شامل موارد زیر می باشد:

انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

روش های تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

1- تصفیه فیزیکی فاضلاب بهداشتی

در اولین مرحله لازم است ذرات جامد و معلق در آب به کمک تجهیزاتی از قبیل آشغالگیرها جمع آوری شوند. از مهم ترین دلایل برای استفاده از این گام در روند تصفیه می توان به افزایش کارایی تجهیزات در مراحل بعدی اشاره کرد. عدم جمع آوری تکه های مواد آلوده کننده با اندازه های بزرگ در این گام باعث میشود تا تجهیزات گام های بعدی دچار گرفتگی شوند و فشار زیادی به آنها تحمیل گردد.

2- تصفیه بیولوژیکی فاضلاب انسانی

در دومین گام با توجه به نوع مواد آلاینده موجود در پساب ها یکی از روش های تصفیه بیولوژیکی استفاده میشود. در این روند تصفیه از میکروارگانیسم های هوازی یا بی هوازی استفاده شده و مواد آلی به عنوان ماده غذایی توسط آنها تغذیه میشود. در نهایت میکروارگانیسم ها و مواد آلی تجزیه شده به مرور در کف مخزن ته نشین شده و به عنوان لجن برگشتی مجدد استفاده میشود. البته لازم به ذکر است که بخشی از این لجن ها توسط هاضم جمع آوری و از پکیج خارج میشود.

روش های بیولوژیکی پیاده سازی شده در مراحل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در دو گروه هوازی و بی هوازی دسته بندی میشوند. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بی هوازی ABR از جمله نمونه های پرکاربرد در این زمینه می باشد. در نمونه هوازی این روش ها می توان به روش هوادی گسترده EASS اشاره کرد که مزایای خاص خودش را دارد.

اگر تولید کننده پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته، طراحی و ساخت این پکیج ها را به صورت سفارشی انجام دهد، متناسب با نوع و مقدار آلاینده ها روش های مناسب هوازی و بی هوازی در این مرحله پیاده سازی خواهد شد.

طرح های پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

3- تصفیه شیمیایی فاضلاب بهداشتی

پساب خروجی از مرحله قبل تا حد بسیار زیادی مواد آلی خود را از دست داده اما نیاز به گند زدایی دارد. در نهایت گند زدایی با کلر و سایر مواد شیمیایی انجام شده و پساب با کیفیت بالا از پکیج خارج میشود.

فرآیند تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

کیفیت فاضلاب بهداشتی در یک محدوده خاص قرار دارد، اما برای تصفیه آن، از فرآیندهای مختلفی استفاده می‌شود که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. بر اساس تجربیات داخلی و خارجی، یکی از این فرآیندها، فرآیند IFAS است که مبتنی بر خصوصیات پروژه طراحی شده است. هر کدام از پکیج‌ها بر اساس شرایط محیطی مختلف طراحی و ساخته می‌شوند.

اجرای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

فرآیند IFAS در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی:

اگر به دلیل فضای محدود، استفاده از انواع دیگری از تصفیه‌های فاضلاب مانند لجن فعال با هوادهی گسترده ممکن نباشد، می‌توان از پکیج IFAS بهره برد. در این نوع پکیج، به دلیل استفاده از بسترهای شناور یا ثابت (مدیا)، حجم مخزن هوادهی به شدت کاهش یافته و ابعاد کلی پکیج به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

یک فرآیند لجن فعال وجود دارد که در آن، علاوه بر رشد معلق، باکتری‌ها قادر به چسبیدن بر روی یک سطح (مدیا) و رشد چسبیده نیز می‌باشند. به همین دلیل، این فرآیند به عنوان IFAS شناخته می‌شود، زیرا در این سیستم، هم رشد معلق و هم رشد چسبیده انجام می‌شود.

مدیاها به طور معمول از قطعات اسفنجی و یا مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند که دارای چگالی نزدیک به آب می باشند و به آنها “مدیا” یا “حامل بیوفیلم”  و یا “آکنه” نیز گفته می‌شود. چگالی آنها در محدوده‌ی 0.98 – 0.95 گرم بر سانتیمترمکعب است و به راحتی در فاضلاب قابل غوطه‌وری هستند.

برای اختلاط و غوطه ور کردن این مدیاها، نیازمند نیروی لازم است که توسط سیستم هوادهی عمقی یا همزن های مکانیکی فراهم می‌شود. بعضی از مدیاها در ابعاد بزرگ ساخته شده‌اند تا بتوان آن‌ها را به صورت ثابت در مخزن هوادهی نصب کرد. این نوع مدیاها به عنوان مدیاهای ثابت شناخته می‌شوند.

در فرآیند لجن فعال، غلظت توده بیولوژیکی (MLSS) معمولاً بین 5000-  3000 گرم بر مترمکعب قرار دارد، در حالی که مقدار توده بیولوژیکی در مدیاها بین 10000-20000 گرم در مترمکعب است. اگر قسمتی از مخزن هوادهی با مدیاها پر شود، باعث افزایش غلظت توده بیولوژیکی در هوادهی شده و این موضوع امکان کاهش حجم مخزن هوادهی را فراهم می‌کند.

در برخی موارد، فرآیند IFAS برای افزایش ظرفیت واحد هوادهی یک سیستم تصفیه استفاده می شود، زیرا امکان ساخت مخازن هوادهی بزرگ به دلیل فضای کم وجود ندارد. در این روش، با پر کردن بخشی از مخزن هوادهی با مدیا، ظرفیت تصفیه سیستم بدون افزایش حجم مخزن هوادهی قابل افزایش است. معمولاً 30-50 درصد از حجم مخزن هوادهی با مدیا پر می‌شود و با افزایش غلظت MLSS، حجم مخزن هوادهی تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

همزمان با رشد باکتری‌ها بر روی سطح محیط، ضخامت لایه بیولوژیکی افزایش می‌یابد به گونه‌ای که به تدریج اکسیژن کافی به باکتری‌های موجود در لایه‌های زیرین نمی‌رسد. این مسئله باعث ایجاد شرایط آنوکسیک می‌شود و امکان حذف ازت بیولوژیکی را فراهم می‌سازد که یکی از مزایای فرآیند IFAS است. این در حالی است که در فرآیند لجن فعال به دلیل وجود اکسیژن کافی در تمام مخزن هوادهی، شرایط آنوکسیک ایجاد نمی‌شود و امکان حذف ازت وجود ندارد.

همچنین می توان با اضافه کردن یک واحد آنوکسیک مستقل قبل یا بعد از مخزن هوادهی، به طور قابل توجهی بهبود در راندمان حذف نیتروژن داد. در شکل 4-15، فرآیند IFAS همراه با یک واحد آنوکسیک قبل از واحد هوادهی نشان داده شده است.

بر این اساس مهمترین مزایای فرآیند IFAS عبارت است از:

  1. کاهش حجم مخزن هوادهی و در نتیجه کاهش فضای مورد نیاز سیستم تصفیه.
  2. امکان افزایش ظرفیت و ارتقای سیستم‌ تصفیه فاضلاب موجود بدون افزایش حجم مخزن هوادهی.
  3. مقاومت بالای سیستم در برابر شوک‌های وارده به علت غلظت بالای لجن در مخزن هوادهی.
  4. امکان حذف ازت از مخزن هوادهی بدون نیاز به تهیه و ساخت واحدهای اضافی دیگر.
  5. امکان افزایش غلظت لجن در مخزن هوادهی (MLSS) بدون افزایش بار بر واحد ته‌نشینی ثانویه.
  6. امکان کنترل دنیتریفیکاسیون و نیتریفیکاسیون با تنظیم مقدار اکسیژن محلول (DO).

فرآیند تصفیه در پکیج

تصفیه فاضلاب بهداشتی با روش هوادهی گسترده EASS:

روش هوادهی گسترده (Extended Aeration) به عنوان متداولترین روش تصفیه با استفاده از لجن فعال در جهان، در بسیاری از حالات برای تصفیه فاضلاب و پساب‌های جوامع کوچک استفاده می‌شود. در این روش، معمولاً میکروب‌ها در فاضلاب و پساب به مدت ۱۸ تا ۳۰ ساعت تحت شرایط هوازی قرار گرفته و باعث کاهش بار آلودگی آلی می‌شوند. به دلیل اینکه توده‌های بیولوژیکی (MLSS) مدت زمان طولانی در تماس با اکسیژن قرار می‌گیرند، لجن مازاد دفعی نیز به میزان بسیار کمی تولید می‌شود.

در تصفیه زیستی به روش هوادهی گسترده گاها تمام لجن تولیدی حوض ته‌نشینی به حوض هوادهی بازگشت داده می‌شود. پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی و پسابی که با روش هوادهی گسترده طراحی می‌شوند در صورت راهبری مناسب علاوه بر تصفیه فاضلاب در حد عالی، معمولا بدون بو و بدون اشکال کار خواهند کرد.

فرآیند کلی تصفیه به این صورت است که فاضلاب از شبکه فاضلاب وارد ایستگاه پمپاژ می‌شود و پس از آشغالگیری و چربی گیری  به تانک هوادهی هدایت می‌شود. هوادهی از نوع عمقی است و هوای لازم جهت تامین اکسیژن مورد نیاز باکتری‌های هوازی توسط بلوئر تأمین می‌شود و هوا توسط نازل در سطح کل پخش می‌شود. این نازل‌ها همچنین عمل اختلاط را نیز انجام می‌دهند. فاضلاب پس از تجزیه و تحلیه وارد قسمت ته نشینی می‌شود و پساب خروجی توسط ویناچ‌ها جمع‌آوری می‌شود و به بخش کلرزنی می‌رود. بخشی از لجن ته‌نشین شده به قسمت هوادهی بازمی‌گردد و بخش دیگر آن به قسمت تانک لجن منتقل می‌شود.

روش های نصب پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

نصب پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، به دلیل اهمیت آن در بهداشت محیط زیست و ارائه آب پاک، نیازمند رعایت مراحل و شرایط خاصی است. در ادامه، روش های نصب پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی را برای شما شرح می دهیم:

1- مکان انتخابی برای نصب پکیج باید دارای شرایط زیر باشد:

  • فاصله کافی از منابع آب شرب و آب های زیرزمینی
  • بناهای مسکونی و محل اقامت فاصله مناسبی داشته باشند.
  • مسافت متناسبی از محل تفریحی و بازی کودکان داشته باشد.

2- پس از انتخاب مکان مناسب، حفر یک چاه به عمق موردنظر و نصب مخزن پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در داخل آن.

اتصال لوله های ورودی و خروجی به مخزن پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی. بهتر است قبل از نصب، لوله ها به طور کامل بررسی شده و از هر گونه خراش و آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری شود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

اجزای پکیج تصفیه پساب بهداشتی و انسانی

بلوئر هوادهی: دستگاه‌های مکانیکی یا الکترومکانیکی، ابزارهایی هستند که برای تنظیم جریان هوا در فرآیند تصفیه استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها اغلب از نوع پمپ‌های هوا هستند که به دو دسته سانتریفیوژ و جابجایی مثبت تقسیم می‌شوند.

دیفیوزر هوادهی: دیفیوزر هوادهی یک تکنولوژی خیلی جدید برای هوادهی به پساب به جهت کمک به تصفیه آن است. این وسیله، تعداد زیادی حباب هوا تولید می‌کنند. حباب‌ها به آرامی از کف مخزن هوادهی تصفیه‌خانه بلند می‌شوند. طی این عملیات، اکسیژن را منتقل می‌کنند.

لوله های مربوطه: لوله‌های مورد استفاده در لوله‌کشی‌های فاضلاب، از موادی مانند گالوانیزه، PVC، uPVC، PPو… هستند. لوله پلی‌اتیلن انتقال فاضلاب مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل، برای کاربرد‌های رطوبت بالا و در معرض مواد خورنده بودن، این لوله‌ها مناسب هستند.

پمپ دوزینگ کلر: این دستگاه میزان تزریق مورد نیاز را با دقت اندازه‌گیری می‌کند. در واقع غلظت کلر باید مقدار مشخصی باشد که این پمپ در اندازه‌گیری غلظت کمک کند. کلر از مواد گندزدا و ضدعفونی‌کننده‌ای است که می‌تواند عوامل بیماری‌زا را، از آب حذف کند.

واحدهای ته نشینی: رسوب‌گذاری یک فرآیند تصفیه با استفاده از زمان ماند و دوفاز شدن برای حذف مواد جامد معلق از فاضلاب است. واحد‌های ته‌نشینی یا رسوب‌گذاری، توسط حوضچه‌هایی مجهز شدند. این حوضچه‌ها توانایی حذف جامدات موجود در فاضلاب را دارند.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

فاضلاب شرکت مهندسی فرآب تدبیر تصفیه در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی چند اصل و استاندارد مهم را مد نظر قرار داده و بر همین اساس ویژگی‌های منحصر به فردی در محصولات آن به چشم می‌خورد. در طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در شرکت مهندسی فرآب تدبیر تصفیه، چهار بخش مهم در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • حوض هوادهی
  • حوض ته‌نشینی ثانویه
  • بخش هاضم لجن
  • بخش کلرزنی

-حوض هوادهی: هوادهی در این روش به صورت هوادهی عمقی (استفاده از دیفیوزرها) می‌باشد. در این بخش تجزیه بیولوژیکی فاضلاب ورودی صورت می‌گیرد. به خاطر نداشتن بو، معمولاً روش هوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

-حوض ته‌نشینی ثانویه: با تجزیه فاضلاب، لجن تولیدی بخش هوادهی در این بخش ته‌نشین شده و بخشی از لجن ته‌نشین شده به قسمت هوادهی و مابقی آن به تانک لجن منتقل می‌شود تا پس از هضم، لجن دفع شود. خروجی این بخش توسط ویناچ‌هایی که در قسمت بالایی قرار گرفته به بخش کلرزنی منتقل می‌شود.

-هاضم لجن: لجن خروجی از ته‌نشینی ثانویه در این قسمت تثبیت شده و دفع می‌شود.

-کلرزنی: برای حذف باکتری‌ها و آلاینده‌های مضر باقی‌مانده در فاضلاب، کلرزنی انجام می‌شود تا کیفیت فاضلاب افزایش پیدا کند.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به عنوان یک فرآیند تخصصی در حوزه مهندسی محیط زیست و صنایع شیمیایی محسوب می‌شود. در اینجا به طور کلی به مراحل ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی اشاره خواهیم کرد:

  • طراحی
  • تولید
  • نصب و راه‌اندازی
  • نگهداری و تعمیرات

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته

با توجه به اینکه این پکیج ها حجم بسیار زیادی از آلاینده های موجود در پساب های بهداشتی را از بین می برند، لذا می توان آب خروجی از آنها در سایر مصارف استفاده نمود. لازم به ذکر است که خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی قابل استفاده به عنوان آب شرب نبوده و می توان در کشاورزی و باغداری آنها را به کار برد. از جمله موارد کاربرد این پکیج ها عبارتند از:

  • تصفیه پساب های تولید شده در کمپ های آموزشی و نظامی
  • تصفیه فاضلاب تولید شده در مجتمع های مسکونی که امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری را ندارند
  • تصفیه فاضلاب مراکز تفریحی، مجتمع های توریستی و هتل و رستوران های بزرگ
  • تصفیه فاضلاب های تولید شده در کارخانجات و صنایع و کارگاههای صنعتی

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

مزایای پکیج فلزی تصفیه فاضلاب بهداشتی فراب تدبیر

  1. کیفیت پساب خروجی مطابق با استانداردها و قوانین سازمان حفاظت از محیط زیست
  2. قابلیت حمل و جابجایی حتی پس از نصب و راه اندازی
  3. قابلیت ارتقاء سیستم
  4. عدم تولید بوی نامطبوع
  5. قیمت مناسب و فضای مورد نیاز کم
  6. سرعت بالا در اجرا
  7. عملکرد مناسب و راندمان بالا
  8. مصرف انرژی پایین
  9. نگهداری ساده از این محصول و عدم نیاز به هزینه های اضافی

پکیج تصفیه فاضلاب از چه جنسی ساخته می شود؟

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی آهنی

چگونه می‌توانم از صحیح عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی اطمینان حاصل کنم؟

برای اطمینان از صحیح عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1-تست آب خروجی: با استفاده از کیت تست آب، می‌توانید نمونه‌های آب خروجی از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی را تست کنید و مطمئن شوید که به حداقل مورد نیاز برای آب شرب رسیده است.

2-بررسی شاخص‌های عملکرد: شاخص‌های عملکرد مانند بار معکوس، فرآیند تصفیه و بازده تصفیه می‌توانند مفید باشند. با بررسی این شاخص‌ها، می‌توانید از صحیح عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی اطمینان حاصل کنید.

3-ارزیابی تغییرات در آب خروجی: با بررسی تغییرات در رنگ، بو، طعم و شفافیت آب خروجی از پکیج، می‌توانید از صحیح عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

4-مراجعه به تولید کننده: در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، می‌توانید با تولیدکننده تماس بگیرید و از او درخواست راهنمایی و پشتیبانی کنید.

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

محاسبه ظرفیت دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی بر اساس تعداد نفرات و سرانه هر نفر محاسبه  وظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، مشخص می شود. بر اساس میزان فاضلاب ورودی و خروجی پکیج، ابعاد آن محاسبه و در نهایت طراحی انجام می‌شود. ضریب تبدیل آب به فاضلاب، جدول سرانه تولید فاضلاب در محیط های مسکونی (برای مصارف بهداشتی) و فرمول های متعدد موجود در مراجع در محاسبه ظرفیت این پکیج ها نقش دارند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی (انسانی)

روند تصفیه فاضلاب ها با توجه به نوع مواد آلاینده موجود در آنها و همچنین شاخص های BOD و COD و غیره، تعیین می گردد. به همین دلیل در ساختار و اجزای این پکیج ها تفاوت هایی به چشم میخورد که باعث میشود تا قیمت آنها نیز با هم متفاوت باشند. علاوه براین، ظرفیت مخزن پکیج نیز متفاوت بوده و هر چه اندازه آن بزرگ تر باشد، به دلیل استفاده از متریال بیشتر در نهایت منجر به گران تر شدن هزینه ها خواهد شد. از دیگر موارد و فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی می توان به جنس مخزن اشاره نمود.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

عوامل موثر در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

در مورد خرید می‌بایست گفت که عوامل زیادی در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی دخیل هستند که باید آن‌ها را در نظر داشت:

کیفیت فاضلاب ورودی: فاضلاب تولید شده در هر یک از واحدهای تولیدی دارای کیفیت مشخص می‌باشد که نسبت به واحدهای دیگر متفاوت است. متفاوت بودن کیفیت فاضلاب باعث می‌شود تفاوت در فرایند تصفیه می‌شود. در نتیجه باعث کاهش و یا افزایش واحدهای تصفیه و در نتیجه باعث تغییر مبلغ تمام شده پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می‌گردد.

کمیت فاضلاب: مقدار فاضلاب تولیدی در هر واحدی به دلیل آنکه تاثیر مستقیم در ابعاد واحدهای تصفیه می‌گذارد، سبب کاهش و یا افزایش هزینه‌های تمام شده تصفیه خانه‌ها می‌گردد.

متریال استفاده شده در ساخت واحد ها: واحدهای تصفیه فاضلاب انسانی با توجه به مقدار فاضلاب ورودی و همچنین با توجه به محل احداث تصفیه خانه می‌تواند از جنس فلزی، بتنی و پلی اتیلنی باشد. بر همین اساس هر کدام نسبت به یکدیگر هزینه تمام شده‌ی متفاوتی دارد.

نوع فرایند تصفیه: برای تصفیه فاضلاب هر بخش گاهاً میتوان از چند روش استفاده کرد که هر یک از روش‌ها قادر به تصفیه بخشی از آن فاضلاب است. ولی نکته مهم این است که فرایندی با توجه به فلسفه کنترلی که دارد از روش ساخت و متریال متفاوتی برخوردار است. همین موضوع سیب می‌شود برای احداث تصفیه خانه معمولا روشی که کمترین هزینه را در پی داشته باشد اتخاذ گردد.

استاندارد خروجی پساب تصفیه شده: پساب‌های تصفیه شده با توجه به کاربردی که برای آن در نظر گرفته می‌شود از نظر کیفی متفاوت هستند. به گونه‌ای که چنانچه پساب خروجی جهت استفاده مجدد در آن واحد تولیدی مورد استفاده قرار گیرد با حساسیت بالاتری در حین تصفیه روبرو خواهد شد و در نتیجه باعث افزایش نسبی هزینه‌های اولیه طراحی می‌گردد.

تجهیزات جانبی تصفیه خانه: معمولا در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جهت تکمیل فرایند هر یک از واحدها از تجهیزات الکترومکانیکال استفاده می‌گردد

نام محصول: ✅ پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
جنس بدنه: ✅ پلی اتیلن، بتنی، فلزی
کاربرد: ✅ برای تصفیه فاضلاب بهداشتی- انسانی
خدمات: ✅ طراحی و ساخت و اجرای انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پیش ساخته
ضمانت: ✅ ضمانت خدمات و پشتیبانی پس از فروش

سوالات متداول در زمینه تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب مجموعه ای از تجهیزات می باشد که پس از طی کردن مراحل متعدد منجر به حذف آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی موجود در فاضلاب می شود.

تصفیه فاضلاب چه لزومی دارد؟

تصفیه آب مجدد برای موارد متعددی که نیازی به کیفیت آب آشامیدنی ندارد، ضروری است چرا که این کار نیاز به استفاده آب شیرین را تا ۶۰ الی ۵۰ درصد کاهش می دهد. ضمن اینکه به کمبود آب نیز کمک می شود.

سخن پایانی

شرکت فراب تدبیر ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به طراحی، اجرا و ساخت پکیج وتصفیه خانه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی می باشد. کلیه خدمات تحت نظر مهندسین و طراحان پکیج های تصفیه صورت میگیرد.

09044571557

02634238162

تجهیزات تصفیه فاضلاب

نیاز به مشاوره دارید؟

همین حالا جهت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت و مشخصات فنی محصولات با کارشناسان فراب تدبیر تماس بگیرید.

محصولات مرتبط

تصفیه فاضلاب آبکاری

تصفیه فاضلاب آبکاری

بازدیدها: 0صنعت آبکاری به دلیل تولید پساب‌های حاوی فلزات سنگین، مواد آلی و غیرآلی سمی، یکی از صنایعی است که تصفیه فاضلاب آن…
پکینگ مدیا ثابت

پکینگ مدیا ثابت

بازدیدها: 0پکینگ مدیا ثابت یکی از اجزای کلیدی در بهبود عملکرد فرآیندهای صنعتی، از جمله تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و برج‌های خنک‌کننده، محسوب می‌شود. این…
پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده

بازدیدها: 2پکینگ برج خنک کننده یکی از اجزای حیاتی کولینگ تاورهاست. این پکینگ‌ها در طول عمر مفید دستگاه ممکن است مرتبا نیاز به…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید